Začínejte vždy s tím, čeho chcete dosáhnout
Druhý návyk Stephena R. Coveyho, autora populární knihy 7 návyků skutečně efektivních lidí, zachází ve druhém návyku do extrému a říká: „Napište si vlastní smuteční řeč a do ní napište, co byste si přáli, aby o vás rodina, příbuzní i kolegové z práce řekli na vašem pohřbu“. Je to sice radikální způsob, ale pokud si ho převedeme pro práci realitního makléře, tak si můžete položit otázku následovně: Čeho byste chtěli ve své kariéře dosáhnout, co je pro vás důležité, jaké hodnoty a vztahy chcete vytvářet?
Vlastní vize a směr
Tato otázka a hlavně nalezení odpovědi vám pomohou ujasnit si směr, kterým se můžete v kariéře realitního makléře vydat. Až objevíte vaše poslání a ztotožníte se s ním, bude nezbytné stanovit si konkrétnější kroky k jejímu naplnění. Určitě vaši definovanou vizi zapište, je důležité si ji připomínat a kontrolovat, jestli kroky, které nyní děláte, této vizi odpovídají.
Pokud jste se rozhodli být realitním makléřem, vaše vize, směr může být například:
Chci mým klientům pomáhat činit nejlepší realitní rozhodnutí v jejich životě. Chci mít kvalitní, korektní a dlouhodobé mezilidské vztahy s mými klienty, chci patřit k nejkvalifikovanějším a nejprofesionálnějším obchodníkům s nemovitostmi, proto na sobě a svých dovednostech budu neustále pracovat.
Pokud si mě najme kupující, chci mu pomoci nalézt nemovitost, která je pro něj nejvhodnější vzhledem k jeho preferencím a finančním možnostem. Pokud si mě najme prodávající chci mu pomoci prodat nemovitost, tak aby se o nic nemusel starat, aby se jeho nemovitost prodala v dané situaci, za co nejlepších podmínek, a aby vše probíhalo bezpečně, bez stresu a přispěl tak k jejich klidnému spánku. Vždy budu v jedné realitní transakci zastupovat a maximálně hájit zájmy pouze klienta, který si mě najal. Tj. buď prodávajícího, anebo kupujícího.
Pokud si správně nastavíte svoji dlouhodobou profesní vizi a směr, kterým se chcete v životě ubírat, můžete mnohem snáze nastavit konkrétní a měřitelný plán vašich aktivit.
Využití návyku při prodeji konkrétní nemovitosti
Tento návyk, profesní filozofie vám pomůže v každodenním prodeji nemovitosti. Je to kotva, která vás ochrání, abyste se nedostali na scestí. Právě proto je důležité, abyste návyk měli napsaný písemně, viditelně na očích a mohli si ho tak kdykoli připomenout.
Doporučení závěrem
- Zní to sice zvláštně, ale zkuste si opravdu napsat smuteční řeč několika klientů na vašem vlastním pohřbu. Může vám to pomoci dostat se snadněji k vašemu poslání realitního makléře.
- Vyberte si pár běžných činností, které děláte a stanovte si u nich, co je vaším cílem, a jaké kroky je k tomu potřeba udělat v souladu s tímto návykem. Může jít např. o telefonát klientovi, prohlídku nemovitosti s kupujícím nebo email kolegovi.