Jak vytvořit synergii značky RE/MAX s osobní značkou makléře

Každý makléř, i když je součástí silné globální realitní značky, by měl budovat i svoji osobní realitní značku. Tím dosáhnete marketingových synergií a váš byznys bude akcelerovat.
Bohužel však někdy vidím, že místo synergií vytváří makléři pravý opak. Vytváří vizuální konflikt mezi značkou RE/MAX a svou osobní realitní značkou. Jak tedy postupovat a čeho se vyvarovat?
Co je to osobní značka makléře
Je to jeho jméno a příjmení spojené s jeho vizáží.
A co vlastní makléřské logo?
Osobní značka může být samozřejmě spojená s logem makléře. Osobně v tvorbě makléřského loga nevidím příliš velký význam, pokud nejste připraveni do jeho propagace investovat statisíce až milióny. Přesto bude takové logo ve stínu značky RE/MAX a někdy může být dokonce v konfliktu s vizuální identitou. RE/MAX investuje každý rok desítky miliónů do budování svého brandu. Od začátku jeho působení v Česku jsou to investice v řádek stovek miliónů Kč. Vlastním logem nepřebijete sílu značky RE/MAX a ekonomicky to nedává moc smysl. Jeden makléř nikdy nebude tak silný jako celý RE/MAX. Klíčové slovo RE/MAX vyhledává v Česku cca 20.000 lidí měsíčně. Je ekonomicky smysluplnější využít k podpoře svého makléřského jména logo RE/MAX než svoje osobní neznámé logo. Zkrátka svézt se na úspěchu RE/MAXu.
Udělejte si sami test. Vybavte si 3 nejznámější jména makléřů, které vás teď napadnou. Co se vám vybaví? S největší pravděpodobností se vám vybaví jejich jména, příjmení a zřejmě i jejich vzhled. A v kolika případech se vám vybaví i jejich osobní loga? Většinou si je vybavíte jen se jménem realitky, se kterou jsou spojeni, ale jejich osobní logo si vybaví málokdo.
Někteří lidé si vás zapamatují podle jména a příjmení, jiní si vás zapamatují jako "toho pána/paní z RE/MAXu". Ale pravděpodobnost, že by si vás vybavili na základě vašeho loga, je opravdu malá.
Propagujte své jméno a příjmení, propagujte svůj obličej a spojte svou propagaci se značkou RE/MAX, a tím dosáhnete maximálního marketingového efektu.
Když vám někdo říká "značka kanceláře nehraje roli"
Náboráři makléřů z malých kanceláří často říkají, že značka kanceláře nehraje roli. Co jiného mají říkat, když sami značku nemohou nabídnout? Nemohou přece tvrdit opak. Podobně to můžete slyšet z úst některých školitelů. Dnes je spousta lidí, kteří školí marketing a vlastně mu rozumí velmi povrchně.
Dokonce i někteří klienti vám řeknou, že značka u nich nehraje roli. Bonitní klienti značku preferují více než málo bonitní klienti. Odpovězte si, jestli chcete pracovat s bonitnějšími klienty, kteří jsou ochotni vás lépe odměnit, nebo s méně bonitními klienty, u nichž je větší pravděpodobnost, že na vaší odměně budou chtít ušetřit. Kvalitní značka hraje roli ve vašich příjmech. Podívejte se na značková auta, módu, telefony, kamkoli. Značkové firmy vydělávají více než neznačkové firmy. Pokud makléř nevyužívá kvalitní realitní značku, zbytečně se připravuje o bonitní klienty. A je to škoda.
Cíl synergie značek
Synergií značky RE/MAX s osobní značkou makléře dosáhnete většího povědomí o vašich realitních službách a snadněji získáte více zakázek.
Značka RE/MAX reprezentuje: Důvěryhodnost, kvalitu, globální působení, realitní know-how, profesionální standardy, inovace.
Značka makléře reprezentuje: Osobní přístup, autenticitu osobnosti, lokální znalosti trhu.
Synergie značek = Lokální expert se zázemím globální značky a know-how = Vyšší atraktivita u klientů, růst zakázek, vyšší provize.
Konzistentní vizuální identita
Synergie osobní značky makléře se značkou RE/MAX dosáhnete, když budete používat stejné vizuální standardy jako má RE/MAX (barvy červená, modrá, bílá a logo RE/MAX), které mohou být doplněné o vaše osobní prvky, jako je třeba slogan či motto.
Konzistentní vizuální identitou vysíláte jasný signál, kdo jste a ke komu patříte. Konzistentní poselství je stabilizující prvek, na kterém můžete jen získat.