Jak vyvolat synergie v marketingu
Jedna vlaštovka jaro nedělá. A v marketingu platí, že jedna marketingová aktivita zázraky nedělá. Aby váš realitní marketing byl skutečně efektivní a vytvářel synergie, musíte dělat více aktivit a sladit je do funkčního celku.
Co je marketingová synergie a jak jí dosáhnout
Marketingová synergie je dlouhodobé sladění více marketingových aktivit do funkčního celku, které se budou vzájemně podporovat. To způsobí, že budete schopni získávat více klientů s menším úsilím a náklady. Váš marketing tak bude mnohem efektivnější než v začátku podnikání.
Abyste této synergie dosáhli, musíte:
- dělat více marketingových aktivit
- dělat je správně
- dělat je systematicky
- dělat je dlouhodobě
Marketing bez synergií je méně efektivní
Pokud nesplníte výše zmíněné podmínky, váš marketing nebude tak efektivní, což může být zejména u začínajících makléřů frustrující. Dělají marketingové aktivity, investují do nich čas i peníze a výsledky mnoha aktivit se nedostaví ihned či jsou ztrátové. Marketing potřebuje měsíce a synergické efekty se často začnou projevovat i po několika letech, kdy se vám podaří marketing propojit do funkčního celku.
Tak to prostě je. Proto, vytrvejte, dál systematicky pracujte na svém marketingu a synergický úspěch se dříve nebo později dostaví.
Příklad marketingu bez synergií
Dejme tomu, že se rozhodnete inzerovat online na Facebooku, ale už nebudete mít peníze na vlastní webové stránky, reklamu na Googlu, nemáte na propagaci offline (tj. např. reklamní plachty, cedule, billboardy v místě působení). Váš marketing tak sice může fungovat, ale nebude mít takovou sílu a efektivitu. Může být dokonce ztrátový.
Někteří makléři pak udělají chybu a místo toho, aby svůj marketing dále rozvíjeli do funkčního celku a vyvolali marketingové synergie, tak investice do marketingu začnou snižovat či dokonce zastaví. A tím se odsoudí v lepším případě k průměrnosti nebo v realitách skončí.
Příklad marketingových synergií
Makléř, který má synergický marketing, vysílá ucelený obraz o svých službách a pro prodávající klienty se stane přirozeně makléřem první volby.
Představte si klienta, který uvidí vaše reklamní bannery na internetu, pak uvidí vaše reklamní plachty na nemovitostech, které prodáváte, registruje vaše příspěvky Facebooku, videa na Youtube, uslyší od svých známých, kteří vaše služby v minulosti využili, že s vámi měli výbornou zkušenost, že jste jim pomohl a jste férový, pracovitý. Pak si přečtou v médiích, jak se vyjadřujete k dění na realitním trhu atd.
Co myslíte, že takový člověk udělá ve chvíli, kdy bude potřebovat prodat svůj byt? Vzpomene si na vás a budete makléřem první volby.
Usilujte o marketingové synergie. S nimi je práce realitního makléře mnohem, ale opravdu mnohem snazší. Na začátku vás sice čeká spousty práce, ale to úsilí se vám mnohonásobně vrátí.
Měřte zdroje získávání klientů
Měřte si, jaké aktivity vám generují zákazníky a zaměřte se na ty, které jsou nejefektivnější. Nicméně přesto statistiky berte s rezervou.
Online marketing vám sice nabízí přesné statistiky, ale když se zeptáte, klienta osobně, jak se o vás dozvěděl, často se nedozvíte celou pravdu. Získání klientů je v synergickém marketingu výsledek působení mnoha aktivit, a proto sice zjišťujte, jak se o vás dozvěděli, ale berte to s rezervou.
Chybou by bylo, kdybyste začali vypínat některé marketingové aktivity, o kterých se mylně začnete domnívat, že nefungují, ale v rámci funkčního celku jsou důležité. Může se tak stát, že vám byznys začne uvadat.
Nikdy nepřestávejte do svého marketingu investovat, i když vám byznys frčí. Coca-colu zná celý svět. A přesto investuje každý rok 1 miliardu dolarů do své propagace. Proč? Aby byla lidem stále na očích. Znáte to: Sejde z očí, sejde z mysli. Vy sice nejste Coca-cola, ale princip je stejný. Buďte lidem ve své expertní oblasti na očích. Až se jednou rozhodnou prodat, můžete to být právě vy, kdo se stane makléřem první volby.
Chcete se stát realitním makléřem v Alfě nebo se dozvědět o práci makléře více?
Kontaktujte nás
Autor článku: Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237