Proč nejsme Multi-level marketingovou realitkou?

Proč nejsme Multi-level marketingovou realitkou?
Doba čtení: 3 minuty

Mnoho realitních kanceláří se nechalo zlákat konceptem MLM (multi-level marketing). Realitní MLM koncepty sice mají některé výhody, ale mají také spoustu nevýhod, kvůli kterým nejsme a nikdy nebudeme MLM realitkou.

Proč odmítáme koncept MLM realitní kanceláře

1. MLM realitky jsou pro realitní makléře z dlouhodobé perspektivy finančně nevýhodné

O provize se v MLM realitce dělí kromě makléře i celá řada lidí v linii nad ním. Z tohoto důvodu mají makléři MLM realitek nižší odměny ze zrealizovaných obchodů. Nejvíce v MLM systému profitují makléři a manažeři, kteří jsou na nejvyšších příčkách pyramidy, těch je však menšina. V Alfě žádné složité organizační struktury nejsou, a realitní makléři si tak nechávají většinový podíl z provize pro sebe.

2. Vysoká fluktuace realitních makléřů

Podíly realitních makléřů na provizích jsou v MLM realitkách mnohdy tak nízké, že dobří makléři na nižších příčkách pyramidy často z takových kanceláří přecházejí do realitek, kde mohou získat vyšší podíly z provizí. Vysoká fluktuace tak negativně ovlivňuje pracovní atmosféru MLM realitek.

3. Realitní makléři tříští své aktivity mezi prodejem nemovitostí a náborem makléřů

Makléři v MLM realitce často tráví hodně pracovního času, někdo dokonce většinu, získáváním lidí do svého týmu, než aby prodávali nemovitosti. Je prokázáno, že více pracovních aktivit negativně ovlivňuje celkový výsledek. Makléři, kteří se 100% koncentrují pouze na prodej nemovitostí, jsou tak schopni poskytovat zpravidla lepší realitní služby než makléři, kteří se věnují zároveň i náboru či zaškolování nových makléřů. MLM realitky podporují makléře, aby se věnovali oběma činnostem zároveň, a to negativně ovlivňuje kvalitu jejich realitních služeb.

4. MLM realitní koncepty mají ve vyspělých zemích malý tržní podíl

Jedině čas umí prokázat, zdali je úspěšnější MLM koncept nebo frančízing. Realitnímu světu v mnoha vyspělých zemích dominují frančízingové, nikoli MLM realitky. Proč asi? Osobně jsem přesvědčen, že koncept MLM realitek bude po počátečním nadšení v ČR postupně vytlačován koncepty frančízingu.

MLM má i své výhody

Z krátkodobé perspektivy mohou MLM realitky zaznamenat rychlejší růst makléřské základny a tržního podílu, což je velmi lákavé. Makléři jsou vidinou snadného zisku motivováni hledat do svého týmu nové makléře. Bohužel vidina snadného zisku se často během několika let rozplývá, když makléři zjišťují, že jimi získaní makléři odcházejí do kanceláří, kde dostávají větší podíly z provizí. A to často přispívá k tomu, že MLM realitky po několika letech začnou stagnovat či upadat.

Začínající makléři tak mohou získat podporu od makléřů ve struktuře nad nimi. Obchodníci ve vyšších příčkách struktury totiž mají motivaci začínajícím makléřům pomáhat, protože participují na jejich provizích.

Pokud chcete budovat tým makléřů, kontaktujte některou z Multi level marketingových realitek např. Fincentrum reality, MM Reality atd.

Chcete prodávat reality nebo budovat obchodní tým?

Alfa je realitní kanceláří pro ty, co chtějí prodávat nemovitosti. Chcete se dozvědět více informací o možnosti stát se realitním makléřem?

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek

Petr Podlešák

Autor článku: Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237

Příspěvky v blogu