Přímý marketing. V čem jsou jeho výhody
Přímý marketing (direct marketing) je způsob komunikace, při kterém realitní makléř komunikuje s klienty přímo, adresně. U makléřů je oblíbený pro jeho nízké náklady. A pokud ho dělají správně, tak i vysokou efektivitu.
Způsoby přímého marketingu
Osobní setkání
S klienty se makléři scházejí osobně, např. na nemovitostech, v kanceláři a na schůzkách mohou klientům prezentovat své služby.
Telefonická komunikace
Realitní makléři mohou nabídnout své služby i telefonicky, např. majitelům, kteří nabízejí své nemovitosti svépomocí.
Písemná komunikace
Písemná komunikace zahrnuje emaily, sms zprávy či různé messengery, dopisy a pohlednice. Formou dopisu mohou makléři nabízet své služby např. lidem vlastnícím prázdné, nevyužívané nemovitosti. Emailem pak mohou udržovat kontakt se svými stávajícími klienty.
Cílené online kampaně
V posledních letech se začaly rozšiřovat i cílené online kampaně, kterými makléři mohou přesně cílit reklamu na lidi ze své obchodní databáze. Cílenou reklamu na klienty z databáze nabízí Facebook, Google Ads i Sklik.cz.
Cílené online kampaně na klienty z vaší obchodní databáze jsou tak trošku takovým hybridem mezi online reklamou a přímým marketingem. Tváří se totiž jako online reklama, ale jsou přesně cílené. Na rozdíl od dalších kanálů se však netváří osobně. Chybí u nich prvek oslovení klienta.
Výhody přímého marketingu pro makléře
Je levný
Hlavní výhodou přímého marketingu je, že je levný. Makléři mohou oslovovat jen úzkou skupinu lidí, u nichž je vysoká pravděpodobnost, že využijí jejich služeb, typicky např. prodávající.
Díky nízkým nákladům si mohou přímý marketing dovolit i začínající makléři, kteří nemají více peněz na dražší marketingové aktivity.
Je přesně cílený
Důvod, proč je přímý marketing levný, je to, že je přesně cílený. Neplatíte tedy jako u neadresného plošného marketingu za oslovování lidí, u nichž není předpoklad, že by vašich služeb využili.
Může být interaktivní
U telefonického kontaktování je velká výhoda v interakci s volaným. Zavoláte prodávajícímu a pokládáním otázek se dozvíte spoustu informací a tím můžete lépe poznat jeho potřeby a nabídnout takové služby, které ocení.
Interakce můžete dosáhnout např. s příspěvky na Facebooku, které jsou formou reklamy přesně zacílené na lidi z vaší obchodní databáze. Zde s vámi mohou komunikovat prostřednictvím komentářů.
Je efektivní
Všechny 3 uvedené výhody se dají shrnout do jednoho slova. A to je efektivita. Proto je přímý marketing u realitních makléřů tak populární.
Chcete se dozvědět více informací, jak se stát realitním makléřem nebo o práci makléře?
Kontaktujte nás
Pomůžeme vám získávat více klientů.
Autor článku: Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237