Obchodní databáze je zlato realitních makléřů

Obchodní databáze je zlato realitních makléřů
Doba čtení: 5 minut

Budování obchodní databáze vám může přinést spoustu nových obchodních příležitostí. Makléři, kteří umí s obchodní databází správně pracovat, umí často vygenerovat příjmy v řádech několika miliónů ročně. Obchodní databáze je tak jedním z významných zdrojů získávání zakázek.

Proč mít obchodní databázi?

Budování obchodní databáze vám může přinést netušené obchodní příležitosti.

Makléři, kteří umí s obchodní databází správně pracovat, umí často vygenerovat příjmy v řádech několika miliónů ročně. Obchodní databáze je tak jedním z významných zdrojů získávání zakázek.

Práce s obchodní databází přitom může být nákladově a časově velmi efektivní, pokud víte, jak na to. Vlastě je to bezkonkurenčně nejefektivnější způsob získávání zakázek.

Je přitom až s podivem, jak málo realitních makléřů v ČR dokáže plně využívat potenciál své obchodní databáze. Mnoho makléřů se omezuje pouze na e-mailové kampaně, které často dělají tak nesmyslně a lacině, že jim to spíš ubližuje. Rád bych zdůraznil, že “pracovat s obchodní databází v žádném případě neznamená obtěžovat či spamovat lidi nesmyslnými zprávami.“

To, co určuje hodnotu vaší databáze, není jen počet kontaktů, ale hlavně kvalita obchodních a mezilidských vztahů. Platí:

Čím kvalitnější vztahy budete s lidmi z vaší databáze mít, tím hodnotnější vaše databáze bude.

Je výrazně efektivnější pracovat s lidmi, které znáte a kteří ví, co od vás mohou očekávat a důvěřují vám, než se pouze snažit získávat nové obchodní kontakty a zapomínat na lidi, které znáte. Samozřejmě pokud chcete, aby váš byznys rostl, je důležité, abyste stále navazovali nové obchodní kontakty, nikdy však přitom nezapomínejte na ty stávající!

Makléři se mě občas ptají, proč mají pracovat s bývalými zákazníky. Slýchávám argument

“Když si ode mě klient koupí byt, tak už ode mě přece nebude nic potřebovat. Většina lidí si koupí bydlení na celý život.”

To je však obrovský omyl. Ano, často si od vás lidé koupí byt nebo dům a vydrží jim to na celý život. Pokud jste však vašim klientům poskytli perfektní realitní servis, tak vás mohou doporučit svým přátelům a známým, kteří také prodávají nemovitost.

Přetvořte své bývalé a současné klienty ve své aktivní doporučitele. Naši nejlepší makléři získávají z doporučení desítky nových klientů ročně.

A to není vše. Pamatujte, že lidé se rozvádějí, umírají, dědí, rodí se jim děti, či jim děti odcházejí z domova, ztrácí zaměstnání nebo naopak dobře vydělávají. Všechny tyto životní události s sebou přinášejí nové realitní potřeby.

Pokud se lidé rozvádí, často potřebují vypořádat společné jmění manželů a prodat společnou nemovitost. Stejně tak lidé, kteří zdědí nemovitost, kterou nepotřebují, ji prodají.

Je-li dědiců více, je prodej velmi pravděpodobný. S rostoucí rodinou si lidé pořizují větší bydlení a menší byty prodávají. Naopak pokud stárnou, chtějí se zbavit velkého bytu a pořizují bydlení menší.

Lidé občas ztratí zaměstnání a neutáhnou hypotéku, tak nemovitost prodají. Někdy se jim daří natolik dobře, že chtějí začít investovat. A kam uložit peníze? Nemovitost je pro mnoho lidí volba č. 1.

Jeden klient z vaší databáze může mít ve svém životě několik realitních potřeb a velmi často zná další lidi, kteří jsou na tom podobně.

Poskytujte kvalitní realitní servis a motivujte lidi z vaší databáze, aby vás doporučovali svým přátelům a známým.

Když váš spokojený klient řekne svým makléřům, že jste schopný a spolehlivý makléř, má to mnohonásobně větší váhu, než když to o sobě řeknete sami.

Lidé vás budou doporučovat mnohem víc, pokud s nimi budete komunikovat. Nebudete-li komunikovat, stane se strašná věc. Nic.

Znáte to: “sejde z očí, sejde z mysli”. Aby se to nestalo, potřebujete pracovat s obchodní databází.

Navazování nových obchodních kontaktů je složitější než pracovat s lidmi, které znáte.

Proč?

Protože nový potenciální zákazník vás nezná, přirozeně vám nedůvěřuje. Abyste s ním udělali obchod, musíte si nejdříve získat jeho důvěru. A to nějakou dobu trvá. Někdy musíte čelit odmítnutí a často překonávat jeho námitky. Navíc v ČR, kde většina makléřů poskytuje mizerné realitní služby, je cesta k získání důvěry pracná. U klientů, kteří vás již znají a mají s vámi dobré zkušenosti, podobné starosti odpadají.

Jak pracovat s databází, aby vám generovala zakázky?

S databází se dá pracovat různě. Můžete ji využít k tomu, abyste se lidem připomínali telefonicky, e-mailem či dopisními kampaněmi. Můžete také se svojí obchodní databází vytvářet remarketingové kampaně na Facebooku a v Google Ads. Možností je opravdu spousta. Naučíme vás to.

Přečtěte si také: Co je to remarketing a jaké jsou jeho druhy.

Obchodní databáze je jádrem realitního byznysu

Pokud se jednou rozhodnete s realitním podnikáním skončit a například odejít do důchodu, můžete ji převést na své potomky nebo ji můžete prodat.

Abyste byli schopni vaši rostoucí databázi správně obhospodařovat, potřebujete k tomu kvalitní systém pro správu databáze. Takový systém, který vám usnadní práci, sběr a zpracování kontaktů, vytváření kampaně a řadu rutinních prací zautomatizuje. Naši makléři mohou zdarma využívat CRM systém Business Booster.

Chcete se naučit maximálně využívat vaši obchodní databázi v získávání zakázek? Staňte se naším realitním makléřem a naučíme vás to.

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek

Petr Podlešák

Autor článku: Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237

Příspěvky v blogu