Jak zdvojnásobit své příjmy?

<thrive_headline click tho-post-21062 tho-test-67>Jak zdvojnásobit své příjmy?</thrive_headline>
Doba čtení: 9 minut

Když premiér Fiala řekl, že je možné, aby lidé v Česku měli za 5 let platy jako v Německu, sklidil za to kritiku. Proč by to nebylo možné? Co musíte dělat za aktivity, pokud chcete své příjmy zdvojnásobit? O tom je dnešní článek.

Článek je primárně zaměřen na podnikatele ve službách, i když některá ponaučení si z něj mohou vzít i jiní podnikatelé nebo zaměstnanci.

Jako podnikatelé, živnostníci máte růst vašich příjmů plně ve své moci. To, jestli se vám bude dařit růst, je jen a pouze o vás a aktivitách, které děláte.

Začněte pracovat na těchto 10 bodech.

1. Věřte si, že si vyšší příjmy zasloužíte

Úspěch začíná vírou ve váš potenciál, vaše schopnosti a v to, že si zasloužíte vyšší příjmy. Nebudete-li věřit, že toho jste schopni dosáhnout, nic se vám nepodaří. To je základní předpoklad.

Nebudou-li si lidé v Česku věřit, že mohou mít platy jako v Německu, tak je také mít nebudou. Kritika premiéra Fialy na jeho tvrzení o vyšších platech je také výpovědí o nízkém sebevědomí lidí v naší zemi a strachu si říci více peněz za své služby. Věřte, že můžete vydělávat více peněz už jenom tím, že si budete víc věřit.

Když mi bylo kolem 20 let, četl jsem knížku Myšlením k bohatství od Napoleona Hilla. Četl jsem ji opakovaně. Pomohla mi formovat myšlení a víru v úspěch. S odstupem 30 let mohu říct, že je byla jedna z nejlepších knih, kterou jsem mohl na začátku podnikání číst. Pokud je vašim problém myšlení, strach z neúspěchu či odmítnutí ze strany klientů či zaměstnavatele, nedostatek sebevědomí, určitě si ji přečtěte.

2. Musíte mít motivaci uspět

Spoustu lidí chce hodně vydělávat, ale chybí jim motivace. Silná, vnitřní motivace pracovat, uspět, dělat životní změny, vystoupit ze své komfortní zóny atd. Bez silné vnitřní motivace své příjmy o moc nezvýšíte. Napsal jsem o motivaci článek Vnitřní motivace. Proč je pro úspěch tak důležitá?

Pracujte v takovém oboru, který vás vnitřně naplňuje a baví. Když nemáte motivaci v práci, kterou děláte, změňte práci.

Nebaví vás práce? Co třeba stát se realitním makléřem v RE/MAX Alfa?

3. Vystupte z komfortní zóny

Když máte silnou motivaci, máte i motivaci vystoupit ze své komfortní zóny. Nemůžete dosahovat lepších příjmů, pokud setrváte v pohodlí komfortní zóny. Pro některé lidi je vystoupení z komfortní zóny už jen fakt, že by měli jít za svým šéfem, klientem a požádat ho o vyšší odměnu. Strach z odmítnutí, případně ztráty zakázky či zaměstnání je odradí, že to raději neudělají.

Nebojte se vystoupit z komfortní zóny. Je to jak fyzické cvičení, nejdříve vás to bolí, je to nepříjemné, pak si zvyknete a nebude vám to dělat problém. A když zjistíte, jak život mimo komfortní zónu zvyšuje vaši odolnost, sílu a přitahuje úspěch, žačne vás to bavit.

Podívejte se ne jakéhokoli úspěšného člověka. Nikdo z nich by nebyl úspěšný, kdyby nevystoupil ze své komfortní zóny.

4. Zlepšete vyjednávací dovednosti

Také znáte lidi, kteří toho umí méně než vy, ale jsou lépe placeni? Umí lépe vyjednávat a prodat se světu.

Nikola Tesla byl geniální vynálezce, ale mizerný vyjednavač. Zemřel chudý. Naproti tomu Edison byl také talentovaný vynálezce a zároveň i bystrý obchodník. Zemřel bohatý a jeho firma General Electric funguje dodnes.

Nikdy nedostanete to, co si zasloužíte. Dostanete jen to, co si vyjednáte. A pokud si nic nevyjednáte, tak si zasloužíte to, co máte.

Pokud vyjednávat neumíte, máte dvě možnosti. Najděte si někoho, kdo za vás bude vyjednávat nebo se naučete vyjednávat sami. Úspěšní umělci mají na vyjednání své manažery, zaměstnanci své odbory. Chcete-li být úspěšným, dobře vydělávajícím podnikatelem, nezbývá vám nic jiného, než se naučit vyjednávat sami.

Přečtěte si také související článek 14. Tipů, jak si vyjednat vyšší odměnu za své služby

5. Mějte jasný plán

Tomáš Baťa řekl: “Nikdo z nás nemá práva naříkat na neúspěch, kdo si nedal ani tolik práce, aby si plně uvědomil svůj hospodářský cíl, stanovil svůj plán, a kdo není ochoten se pak podle tohoto plánu řídit“.

Proto si musíte nastavit podnikatelský plán. Ten by měl v sobě minimálně obsahovat finanční plán, plán aktivit, marketingový plán, plán růstu produktivity.

Finanční plán

Řekněme, že nyní vyděláváte 50.000 Kč měsíčně a chcete svůj příjem zdvojnásobit na 100.000 Kč. Co tedy musíte podniknout? Rozložte si plán na kratší úkoly.

Když chcete např. své příjmy zdvojnásobit do 5 let, musíte své příjmy každý rok zvýšit cca o 15 % (přesně 14,87 %). Koncentrujte se pak na oněch 15 %. Přijde vám toto zvýšení, jako něco absolutně nereálného nebo je to ve vašich silách? Mně tedy vůbec ne. Každý průměrně inteligentní podnikatel by měl být schopen tohoto plánu dosáhnout.

Navíc zvýšit příjmy z 50.000 Kč na 100.000 Kč je mnohem snadnější, než zvýšit své příjmy z 500.000 Kč na 1.000.000 Kč.

Plán aktivit

Když už víte, o kolik chcete zvýšit příjmy, pak si musíte spočítat, jaké aktivity musíte dělat, abyste svůj finanční plán splnili. Kolik nových klientů musíte získat, kolik stávajících klientů udržet, abyste splnili svůj finanční plán? Plán aktivit je nutnost.

Marketingový plán

Další krok je si říct, jaký plán marketingových aktivit budete dělat, abyste splnili příjmy. Musíte definovat, kde budete inzerovat, jakým způsobem o svých službách a byznysu budete dávat světu vědět. Jakým způsobem budete udržovat klienty, které jste již získali, aby vám neodešli ke konkurenci.

Plán růstu produktivity

Zvyšovat příjmy nemusíte jen tím, že budete pracovat více. Více můžete vydělávat i tím, že budete zvyšovat svoji produktivitu.

Produktivitu zvýšíte tím, že se naučíte dělat úkoly lépe a efektivněji. Zvýšíte ji také i tím, že budete poskytovat kvalitnější služby. Tím přilákáte kvalitnější klientelu, která bude ochotna vás zaplatit více peněz za vaše služby.

Plán růstu produktivity vám pomůže učit se nové dovednosti, vytvářet pákové efekty, delegovat, efektivněji dělat úkoly atd. Díky tomu všemu budete schopni vydělávat více a pracovat méně.

Stanovte si v plánu ambiciózní cíle

Ambiciózními cíly se posouváte kupředu. Co, když si dáte plán, že do roka své příjmy zdvojnásobíte? Vyděláváte např. 1.000.000. Kč ročně a stanovíte si, že příští rok chcete vydělávat 2.000.000 Kč. To je ambiciózní plán. A proč ne? Může se klidně stát, že svů plán nesplníte. Místo 2 mil. Kč skončíte s příjmem “jen” 1,5 mil. Kč. Ale i těch 1,5 mil. Kč je super. Kdybyste si nedali cíl 2 mil, je dost možné, že byste ani těch 1,5 mil. nedosáhli. Třeba byste měli jen na 1,1 mil. Kč. Ambiciózní cíle vás donutí vystoupit z komfortní zóny a vyvíjet víc úsilí. Jen si musíte dávat pozor, abyste si nedali tak ambiciózní cíle, které by vás mohli zlomit.

6. Držte se plánu

Plán je jako kotva. Udržuje vás na vytyčené cestě. Plán je vám k ničemu, pokud ho nemáte písemně a nemáte ho každý den před sebou. Pak se snadno stane, že na něj zapomenete a přestanete dělat aktivity, které jste si v něm vytyčili. Proto mějte plán na očích. Jestli je to nástěnka, obrazovka počítače, poznámkový blok či poznámka v telefonu je jedno. Důležité je, abyste ho často viděli.

Rozdělte si velký plán na x menších plánů, pro každý měsíc, každý týden a každý den. Snadněji se vám budou plnit.

7. Nepřestávejte se vzdělávat

V podnikání neporostete, pokud nebudete ochotni se učit. V plánu si proto dejte závazek, že se budete stále učit novým dovednostem. Neustálé vzdělávání také udržuje váš mozek v kondici. Tím budete pro klienty atraktivnější. To znamená, že vás i lépe zaplatí.

Přečtěte si také: Jak se stát expertem ve svém oboru

8. Převezměte 100 % zodpovědnost za svůj život

Znám podnikatele, kteří si stěžují, že klienti je nejsou ochotni zaplatit, že jsou pro ně moc drazí. Víte, co si o tom myslím? Že je to neskutečná blbost. Místo, aby si připustili, že neumí sehnat kvalitnější klienty, kteří je lépe zaplatí, tak se vymlouvají. Stejně tak znám zaměstnance, kteří si stěžují, že jsou nedoceněni, ale přitom nejsou ochotni požádat o vyšší plat. Je to vaše zodpovědnost říct si o více peněz.

Pokud se jen vymlouváte a nekonáte, máte mentalitu obětního beránka a ta vás stahuje dolů. Zbavte se ji.

Přečtěte si také Mentalita obětního beránka, spolehlivý zabiják úspěchu

Úspět je jen a pouze vaše zodpovědnost. Nikoho nemůže vinit za své neúspěchy. Proto si nestěžujte ani na stát, ani na špatné klienty, nízkou kupní sílu a podobné hlouposti. To vám v ničem nepomůže, nic se tím nenaučíte.

Děláte-li chyby, je bezpodmínečně nutné se z chyb poučit. Pokud se nepoučíte, budete chyby opakovat. I když chyba je to jen poprvé, podruhé už je to vaše volba.

9. Poskytujte perfektní služby

Lidé vás nebudou ochotni lépe platit, pokud jim nebudete schopni poskytnou perfektní služby nebo produkty s vysokou kvalitou a produkty s vysokou kvalitou. Proto neustále pracujte na tom, abyste poskytovali nejkvalitnější služby, kterých jste schopni. Své klienty si pak hýčkejte.

10. Nefunguje váš plán, změňte ho

Děláte aktivity, které nevedou k výsledkům? Změňte plán.

Pokud podnikáte sami a bez zkušeností, může se stát, že váš plán nebude fungovat. Možná jste ho špatně připravili, děláte špatné aktivity, špatný marketing atd. Začátek podnikání není snadný. Také jsem si připravil nereálné plány a pak je musel přehodnocovat. Ale neustále jsem o tom přemýšlel, ladil ho.

Proto to začínající podnikatelé bez zkušeností nemají tak snadné, pokud nemají za sebou někoho zkušeného, který jim pomáhá. Ti, co mají podporu to mají mnohem lepší.

Proto je obrovskou výhodnou, když máte někoho, kdo vám v začátku pomáhá. Pomáhá vám vytyčit cestu, nastavit plán a pomůže vám podle tohoto plánu se řídit. Může to být rodič, jako zkušený podnikatel, mentor, kouč atd.

Když se rozhodnete stát se realitním makléřem, tak přesně takovou pomoc začínajícím živnostníkům nabízíme. Pomůžeme vám uspět v realitách.

Závěr

Závěr zakončím citátem úspěšného slovenského podnikatele Petera Kryštofoviče “Buď chcete uspět nebo nechcete, ostatní jsou kecy”. A teď je řada na vás. Hodně štěstí.

Chcete se stát realitním makléřem v Alfě nebo se dozvědět o práci makléře více?

Kontaktujte nás

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek

Petr Podlešák

Autor článku: Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237

Příspěvky v blogu