6 způsobů, jak si získat důvěru klienta
Klienti chtějí spolupracovat s lidmi, kterým mohou důvěřovat. Ale jak dokážete důvěryhodnost někomu, koho jste možná nikdy předtím nepotkali?
1. Sbírejte recenze
Reference a případové studie jsou důkazem, že máte zkušenosti a schopnosti, které klienti hledají. Lidé obvykle zanechávají reference buď tehdy, když jsou zcela spokojeni, nebo naopak zklamáni službou. Tyto ohlasy mohou potenciálním klientům ukázat, jakou péči a výsledky mohou očekávat. Ideální je sběr recenzí na Googlu či Firmy.cz.
Případové studie, které lze zveřejnit na blogu nebo webu, mají podobný efekt, ale jdou ještě dál. Nejen, že ukazují spokojenost klientů, ale také zdůrazňují vaši odbornost, protože popisují, jak jste dosáhli konkrétních výsledků. Případové studie mohou mít podobu článku nebo rozhovorů s klienty, ve kterých rozebíráte problém a jeho řešení.
2. Buďte dostupní a reagujte
Mohou vás vaši klienti snadno kontaktovat? Nemusíte být dostupní 24/7, ale měli byste odpovídat během několika hodin od obdržení zprávy. Pokud realitní makléři nereagují na telefonáty či e-maily celé dny, klienti se brzy začnou cítit frustrovaní.
Pokud často přicházíte pozdě na schůzky nebo je přesouváte, klienti si nebudou připadat respektovaní. Plánujte svůj čas efektivně a nesnažte se dělat více, než zvládnete.
3. Buďte upřímní a transparentní
Neznáte odpověď na otázku klienta? Přiznejte to. Upřímnosti ohledně vašich silných i slabých stránek si klienti váží. Například odpověď typu „nevím, ale zjistím to“ může ukázat vaši ochotu pomoci. Buďte otevření a jednejte v nejlepším zájmu klienta.
Pokud se stane chyba, přiznejte ji. Skrývání špatných zpráv nebo vyhýbání se odpovědnosti může rychle podkopat důvěru.
Pokud uděláte jen minimum, klienti si toho všimnou – a ne v dobrém. Zanechte pozitivní dojem tím, že půjdete nad rámec očekávání. Klienti, kteří jsou nadšeni službou, vás pravděpodobněji doporučí ostatním nebo zanechají skvělou recenzi.
5. Vžijte se do kůže klienta
Klienti chápou, že si vyděláváte na živobytí, ale nechtějí se cítit jako pouhá „čísla“ nebo „provize“. Buďte empatičtí k jejich obavám, i když jste je slyšeli stokrát. Dejte jim najevo, že jste tu pro ně a záleží vám na nich.
6. Buďte konzistentní
Být přátelský, znalý a ochotný by nemělo být jen „pózou“ pro klienty. Pokud přepínáte svou osobnost, jakmile klienti odejdou, vaše neupřímnost se dříve či později projeví.
Zároveň je normální, že na začátku podnikání nemusíte mít dokonalé systémy pro práci s klienty. To však neznamená, že byste měli improvizovat. Vybudujte si struktury a procesy, které vytvoří konzistenci ve vašich službách, a tyto systémy pravidelně aktualizujte.
Budování důvěry zabere čas, ale tyto kroky vám mohou pomoci rychleji navázat pevný vztah s vašimi klienty.