Jak na obchodní telefonování

Jak na obchodní telefonování
Premium obsah
Doba čtení: 10 minut

Jako makléř jsem byl odkojený na studeném volání. První 3 měsíce v realitách jsem nedělal téměř nic jiného, než telefonoval od nevidím do nevidím lidem, kteří si prodávali byt svépomocí. První 3 měsíce jsem neprodal žádnou nemovitost. Byl jsem téměř na suchu (finančně) a vypadalo to, že skončím. 4. měsíc jsem však prodal 5 bytů, které jsem nabral ze studených volání. První rok v realitách jsem prakticky nenabíral nemovitosti jinak než díky telefonování. A jen díky telefonování jsem se první rok v realitách stal nejproduktivnějším makléřem roku ve firmě, kde jsem tehdy začínal.

Telefonování je levné a když se ho naučíte, tak je to i efektivní způsob, jak nabírat nemovitosti.

Sice potkáte hodně makléřů, kteří vám budou říkat, že studeným voláním se nemovitosti nabírat nedají, ale není to pravda. Tohle mi říkali neúspěšní makléři tehdy a říkají to i teď. Naučit se nabírat nemovitosti telefonováním je dovednost, kterou když se naučíte, tak nemůžete v realitách neuspět.

Telefonování je výborné zejména v začátku. Jakmile se vám byznys rozběhne a začnete generovat spokojené klienty, další klienti vám budou volat sami na doporučení. Můžete se také zaměřit na další způsoby nabírání nemovitostí, které sice stojí peníze, ale zase vám ušetří čas.

Přečtěte si také: Způsoby náborů nemovitostí.

Telefonování mi jako makléři dalo jedny z nejcennějších obchodních dovedností. A z těch dovedností těžím celý život.

Nebyl jsem přitom žádný talent na telefonování. Bál jsem se každého hovoru s cizími lidmi. Dobře si pamatuju na začátky. Prvních 10 telefonátů mi lidi zavěsili rovnou, nebo mně ještě vynadali, že je otravuju. Začátky pro mě byly strašné. Kolikrát jsem si říkal, jestli mám tohle zapotřebí. Ale moc jsem chtěl být v obchodě a podnikání úspěšný, tak jsem se nenechal odradit.

Telefonování se můžete naučit i vy, pokud nejste vysloveně hloupí.

Co mě telefonování naučilo a vás možná naučí také

  • Ztratil jsem ostych z komunikace, získal jistotu ve vedení telefonátu i obchodního jednání.
  • Mentálně mě to zocelilo. Mnohem snáz jsem se naučil zvládat problémy a odmítnutí klientů.
  • Naučil jsem se lidem víc naslouchat.
  • Naučil jsem se analyzovat záminky a námitky lidí a argumentací jejich námitky překonávat.
  • Naučil jsem se nesouhlasy přetvářet v souhlasy.
  • Naučil jsem se systematické práci s prodávajícími. Těm, co mé služby nechtěli využít, jsem se připomínal a díky tomu mnoho z nich za klienty nakonec získal. Více o tom, jak se připomínat klientům, se dočtete v článku Follow-up. Bez něj přicházíte o spoustu klientů.
  • Naučil jsem se efektivně řídit telefonáty, směřovat je ke schůzce či uzavření obchodu.

Neznamená to, že bez studených telefonátu svůj byznys nenastartujete. Spousta našich úspěšných makléřů neudělalo jediný studený kontakt, a přesto své podnikání nastartovali. Jen jim rozjezd trval déle a stál je víc peněz.

Už dávno neprotelefonuji celé dny ve snaze získat zákazníky, a tak nejsem ve formě jako dřív, když jsem měl pocit, že naberu nemovitost i od prodávajících, kteří v žádném případě nechtějí prodávat přes realitní kancelář. Když jsem byl v telefonování v TOP formě, volání na inzeráty s poznámkou "RK nevolat" byla pro mě vzrušující hra. Podělím se s vámi o důležité zásady, které jsou univerzální a nadčasové. Platily dřív a platí i dnes.

Celý příspěvek je určen pouze pro makléře RE/MAX Alfa.
Chcete se stát naším makléřem?
Kontaktujte nás
Jste-li naším makléřem, heslo najdete na firemním Google Disku.

Příspěvky v blogu