Kvalitní realitní značka. V čem může makléřům pomoci

Kvalitní realitní značka. V čem může makléřům pomoci
Doba čtení: 5 minut

Kvalitní realitní značka vám může pomoci snadněji získat zakázky a více vydělávat. Ale také nemusí. Záleží, kdo jste a co chcete.

V čem značka makléřům pomůže

Kvalitní realitní značka vám pomůže otevírat dveře ke klientům a pomůže vám:

  • nabrat snadněji více nemovitostí do nabídky
  • ušetřit čas tím, že nebudete tolik času věnovat přesvědčování klientů, řešení jejich námitek a překonávání počáteční nedůvěry
  • snadněji s klienty uzavírat exkluzivní smlouvy
  • přilákat kvalitnější klientelu, která je ochotna vám lépe zaplatit za služby
  • při náboru drahých, exkluzivních nemovitostí; tady je renomovaná značka dokonce nutnost

Tím vším vám kvalitní značka pomůže více a snadněji vydělávat. Je však třeba říct, že méně schopným makléřům a makléřům, kteří neumí vytěžit její potenciál, značka pomoct nemusí. A těm neschopným nepomůže ani nejlepší značka na světě.

Bez značky můžete fungovat, jen se víc nadřete

Je férové říct, že značku k podnikání nepotřebujete. Můžete být úspěšným makléřem i bez ní. Jen budete pracovat více a vyděláte si méně. Prostě se víc nadřete. Otázkou je, jestli vám to za to stojí.

Značky, rádobyznačky a ti ostatní

Značky

Vybudování kvalitní realitní značky není otázkou miliónů, ale spíš desítek až stovek miliónů korun. A není to jen o financích. Je to o know-how, budování kvality, vzdělávání makléřů, šíření etiky, morálky atd.

Proto je na českém trhu minimum kvalitních realitních značek. V této skupině je i RE/MAX.

Taky značky

Dále jsou tu značky, které investují do viditelnosti, ale již ne tolik do kvality. To je problém. Realitní firma, která je vidět, ale generuje hodně nespokojených klientů, může vést u makléřů k frustraci.

Rádobyznačky

Jsou tu však rádobyznačky, které se o budování značky snaží, nebo se dokonce již tváří, jako zavedené značky. Chybí jim však know-how, peníze na marketing a investice do rozvoje a udržení kvality. Jsou to takové budoucí značky ve vývoji. Takové rádobyznačky pak pochopitelně makléřům zatím nepomáhají získávat více obchodů. Makléři pracující pod takovou rádobyznačkou pak někdy dojdou k mylnému závěru, že realitní značky nefungují.

Ostatní

Pak je tu velké množství kanceláří, které mají svou malou realitní značku. Ví, že na budování silného brandu nemají peníze. Svým makléřům a zájemcům o práci pak tvrdí, že realitní značky nefungují. Kdyby to neříkali, byly by proti sobě. Proto tolik manažerů bezejmenných kanceláří tvrdí, že značky nefungují.

  • Neznačkových kanceláří je na trhu většina. Není to z důvodu, že by značky nefungovaly, ale proto, že většina kanceláří nemá sílu značku vybudovat.

S realitními značkami je to podobné, jako se značkami aut.

Někteří klienti chtějí BMW, protože chtějí kvalitní auto a jsou ochotni si za něj připlatit. Na opačné straně jsou klienti, kteří chtějí co nejlevnější auto. A tak si koupí třeba Dacii. Platí to i u servisu. Bonitnější klienti navštěvují autorizované autoservisy, zatímco ti méně bonitnější preferují levnější neautorizované servisy.

Podobné je to i v realitní branži.

První typ klientů půjde do kanceláře, jako je RE/MAX Alfa, Svoboda & Williams, LEXXUS, protože žádají kvalitu a jsou ochotni si za ni zaplatit. Druhý typ klientů se těmto kancelářím vyhne a půjde do realitní kanceláře typu Jan Novák, kde si účtují nízkou provizi a možná dají další slevu, když provize půjde bez dokladů.

Charakteristika kvalitní realitní značky

1. Známost a kvalita

Kvalitní realitní značka konstantně investuje do své známosti a ruku v ruce s tím neustále pracuje na kvalitě svých služeb.

Většina lidí, kteří prodávají nemovitost poprvé a nemají s žádnými realitními kancelářemi a makléři zkušenost, instinktivně preferují realitní kanceláře, které jsou na trhu hodně vidět.

Vyzkoušejte si to i vy, když jdete nakupovat. Pokud se v nějakém segmentu produktů neorientujete, instinktivně máte tendenci vybrat značku, o níž jste už slyšeli. To je přirozené lidské chování.

2. Vyhledávanost

Kvalitní značku poznáte i tak, že ji klienti sami vyhledávají. Značky, které jsou vyhledávané, pomáhají makléřům snadněji získat zakázky.

Podívejte se na Seznam 150 nejvyhledávanějších realitních kanceláří na internetu.

3. Důvěryhodnost

Důvěra ve značku usnadňuje a zrychluje makléřům obchodní jednání s klienty. Makléři netráví tolik času připomínkami a překonáváním námitek klientů.

4. Přitahuje kvalitnější klientelu

Kvalitní realitní značky přitahují kvalitnější klientelu, protože kvalitnější klientela žádá kvalitnější servis a je ochotna za tento servis i zaplatit. A naopak nejméně kvalitní klientelu značky odrazují, protože jejich služby jsou dražší, než jsou ochotni akceptovat.

5. Stabilita, předvídatelnost

Kvalitní značky jsou stabilnější a předvídatelnější. Při prodeji nemovitosti jde mnohdy o celoživotní jmění. Proto stabilita a předvídatelnost značky hraje u klientů velkou roli.

Co byste měli jako zájemce o práci makléře zvážit?

Pokud chcete být realitním makléřem, měli byste si při hledání realitní kanceláře říct, koho chcete za klienty a na jaký segment chcete cílit. A podle toho si i vybírat realitní kancelář.

Někdy příště napíšu o mikroznačkách a osobních značkách makléře.

Chcete se stát realitním makléřem v Alfě nebo se dozvědět o práci makléře více?

Kontaktujte nás

Značka je makléřům k ničemu, pokud neumí využívat její potenciál. Pomůžeme vám využít potenciál značky RE/MAX na maximum.

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek

Petr Podlešák

Autor článku: Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237

Příspěvky v blogu