Dovednosti, které byste měli převzít od oblíbených lidí
Jak snadněji získávat více klientů a zakázek? To je otázka, kterou si klade snad každý makléř. Pokud bude vaše vystupování pro ostatní příjemné a přitažlivé, vaše pozice se tím posílí a upevní. Pokud jste se právě přistihli, že nad nějakou myšlenkou či myšlenkami uvedenými níže souhlasně pokyvujete hlavou, napište si je a cíleně je uvádějte do praxe tak dlouho, dokud je nebudete dělat automaticky. Učíme se pozorováním, napodobováním a opakováním. Jak to tedy ti nejúspěšnější z nás dělají?
Hodně se usmívají
Vidět úsměv činí ostatní šťastnými, dělá jim to radost. Takže pokud se při komunikaci s lidmi budete usmívat, shledají Vás příjemnými a snáze si Vás oblíbí.
Kladou ostatním hodně otázek
Neexistuje nic, co by lidé měli rádi více, než mluvit o sobě. Konverzace je pro člověka mnohem zapamatovatelnější a pozitivnější, když dostane příležitost a čas mluvit o sobě.
Věnují pozornost
Když budete ostatním naslouchat více než mluvit, dáte jim tím najevo, že Vám na nich záleží. I když budete klást otázky, pokud lidé budou mít pocit, že je neposloucháte, neotevřou se Vám. Když toho druhého budete přerušovat a žádat ho, aby vám něco vysvětlil nebo objasnil, nebo aby vám zopakoval některé informace, bude to vypadat, že ho neposloucháte. Nemusíte si pamatovat každý detail, ale měli byste zajistit, aby si ten druhý nemyslel, že je nutné vám vše opakovat několikrát. Když budete mluvit s lidmi, dívejte se jim do očí, aby viděli, že vám záleží na tom, co říkají. Lidé, kteří ostatním více naslouchají, si více všímají svého okolí a díky tomu lépe rozumí světu. Snažte se vždy naslouchat pozorně a nevěnovat se ničemu jinému. Měli byste věnovat veškerou pozornosti tomu, s kým mluvíte.
Pamatují si jména
Jméno je základní součástí naší identity. Lidé se cítí dobře, pokud je v konverzaci oslovíte jménem, a velmi ocení, že si jejich jméno třeba i po hodně dlouhé době pamatujete.
Opakují a zdůrazňují
Pokud někomu zopakujete, co Vám řekl, dáte mu tím najevo nejen že posloucháte, ale také skutečně dáváte pozor. Pokud např. lehce přikývnete či zareagujete překvapeně, ten druhý bude mít pocit, že s ním soucítíte. A to je to hlavní, co lidé chtějí. Abyste se vcítili do jejich pocitů a dali jim najevo, že Vám na nich záleží.
Nedávají nevyžádané rady
Počkejte, až vás ten druhý požádá o radu, nenabízejte mu ji sami. Musíte na chvíli odložit své názory a počkat, až na vás přijde řada. Nechte je dokončit myšlenku, jinak nebudou poslouchat, co jim říkáte, budete jim připadat netrpěliví. Navíc budete-li lidem kolem sebe nutit svůj názor, mohou vás považovat za arogantního a panovačného, i když se jen snažíte pomoci.
Nepovažují vše za soutěž a konkurenci
Snažit se každému konkurovat a muset být ve všem nejlepší vás v očích jiných může činit nesympatickými. Není to tak dlouho, kdy se opakovalo, že konkurence je zdravá, vede k inovaci a kreativitě. Nicméně, dnes již nestačí jen soutěžit. Abyste byli úspěšní v dnešním světě obchodu, musíte vašemu odvětví dominovat. Je velký rozdíl mezi konkurencí – soupeřením, soutěžením a dominancí – nadvládou. Soupeření je úsilí, často těžké, o úspěch, o váš cíl, snaha udržet se. Nadvládou získáte možnost ovlivnit a kontrolovat všechno kolem Vás, v dobrém slova smyslu.
Jsou zodpovědní
Pokud uděláte chybu, vezměte za ni odpovědnost. Uznejte ji a nesvádějte vinu na druhé.
Pokud se osobně věnují druhému, nezvedají telefon
Lidé ocení, když se jim plně věnujete. Mají pak pocit, že jim opravdu nasloucháte, že vám na nich záleží. Vždy se věnujte pouze jednomu rozhovoru, ať už je to osobní nebo telefonický hovor. Nemusíte být pro každého k dispozici okamžitě, ale když už máte něčí čas a pozornost, měli byste se jim věnovat.
Možná si myslíte, že to nejlepší, co můžete udělat, abyste tomu druhému porozuměli, je srovnat jeho zkušenosti s těmi svými, ale ve skutečnosti nemůžete být dále od pravdy. Pokud vám někdo vypráví například o smrti jeho pejska, pozorně mu naslouchejte a věnujte mu pozornost, protože to je to, o co stojí. Pokud i Vy máte za sebou nějakou smutnou událost, můžete mu sdělit své poznatky, ale určitě neříkejte „Přesně takhle jsem to prožíval já…., také jsem byl zasažený ohromnou bolestí a žalem….“ Mohli byste tím působit necitlivě, zejména pokud srovnáváte něco skutečně vážného s něčím méně vážným. Neříkejte tomu druhému také nic takového, jako „Není to konec světa,“ nebo „Zítra se budeš cítit lépe.“ Pravděpodobně by si myslel, že se snažíte jeho pocity bagatelizovat, a cítil by se špatně. Snažte se co nejméně mluvit o sobě. Dali byste tomu druhému najevo, že se na sebe soustředíte více než na něj.
Nepřerušují druhé. Ze začátku buďte potichu
Jednou z největších překážek, co se týče naslouchání, je nutkání vyjadřovat své impulzivní myšlenky, což může ty druhé obtěžovat. Budou mít pocit, že to, co mají na srdci, pro vás není tak důležité.
Při rozhovoru se dívají tomu druhému do očí
Oční kontakt je důležitý, aby ten druhý věděl, že mu pozorně nasloucháte, a pro vaše vzájemné porozumění. Budete vypadat mnohem jistější a důvěryhodnější.
Akceptují, že ostatní lidé s nimi nemusí souhlasit
Každý má odlišný názor. Naučte se, že tak to je v pořádku. Váš názor nemusí být vždy správný pro ostatní. Nesnažte se je přesvědčit, že se mýlí. Smiřte se s tím, že každý je jiný.
Nevyžadují neustálé pochopení a pozornost
Oblíbení lidé nemají potřebu neustále hledat pochopení, sympatie a pozornost jen proto, aby se sami cítili lépe.
Nevynakládají přílišné úsilí k dosažení určitého cíle, netlačí na věc
Soustřeďte se na to, abyste Vy sami byli šťastní. Lidé vás pak sami budou vyhledávat, tíhnout k vám. Pokud se budete příliš snažit tak, že bude jasné, že je to nucené, lidé vás prokouknou. Nikdo nechce mít pocit, že na něj někdo něco hraje.
Dbají o sebe
Jak se sami prezentujete, ovlivní váš úspěch. První dojem je důležitý jak v životě, tak podnikání. Dodržujte pravidelnou hygienu, hezky a čistě se oblékejte podle příležitosti. Vaše image nemusí být všechno, ale může být klíčem k získání sympatií a náklonnosti.
Chcete se stát realitním makléřem nebo se dozvědět o práci makléře více?
Kontaktujte nás
Z originálu přeložila: Jana Schwarz, realitní makléřka RE/MAX Alfa