Jak mít více zakázek a loajálních klientů?

Jak mít více zakázek a loajálních klientů?
Doba čtení: 3 minuty

Referenční marketing je jeden z nejlepších způsobů získávání zakázek. Je založen mimo jiné na doporučení od vašich stávajících a minulých klientů, klientů, kteří s vámi již mají osobní zkušenost a ví, že poskytujete perfektní realitní služby. Poskytování kvalitních realitních služeb je tedy naprosto nezbytnou podmínkou fungujícího referenčního marketingu. Tou druhou podmínkou je budování vztahu s vašimi klienty a udržování kontaktu. Leden je vhodným měsícem, kdy se můžete nenásilně připomenout klientům, kteří si od vás koupili v minulém roce nemovitost.

Nezapomínejte na své klienty ani poté, co jste s nimi uzavřeli obchod

Poprodejní servis je velmi důležitý, a přitom na něj mnoho makléřů zapomíná. Je to způsob, jak si s klienty budovat dlouhodobý obchodní vztah, který se může stát i vztahem přátelským. A budete-li mít s klienty dobré mezilidské vztahy a zároveň budou vědět, že jste kvalitním obchodníkem s nemovitostmi, získáte mnohem více nemovitostí na jejich doporučení.

Co pro to v lednu můžete udělat?

Zavolejte všem klientům, kteří si od vás koupili v minulém roce nemovitost a připomeňte jim, že musí do 31. ledna podat daňové přiznání. Pokud by měli zájem, můžete jim rovnou nabídnout kontakt na někoho spolehlivého, kdo jim přiznání připraví, třeba vaši účetní, pokud by o to měla zájem. Při té příležitosti se klientů můžete zeptat, jak se jim bydlí, jestli je všechno v pořádku. Máte-li s nimi dobré vztahy, váš zájem určitě ocení. A na závěr hovoru se můžete jen tak mimochodem zmínit. “pokud byste znali někoho, kdo by potřeboval pomoci s nákupem či prodejem nemovitosti, budu rád, když se mu zmíníte o mých službách“.

I vaše účetní možná hledá nové klienty a třeba bude za vaši aktivitu ráda. Až bude vědět o někom, kdo prodává nemovitost na oplátku ho doporučí vám. Budete-li pomáhat získávat zakázky ostatním, budou cítit vnitřní potřebu vám to oplatit. Třeba tím, že vám pro změnu doporučí klienta, který chce prodat nemovitost. Na tomto principu je postaven celý reciproční marketing, ale to už je samo o sobě téma na jiný článek.

Proč má poprodejní servis takový význam?

Následný kontakt vám pomáhá, aby na vás vaši klienti nezapomněli. To, že jim pomáháte, i po skončení obchodu, ve chvíli, kdy z toho žádná další zakázka nekouká, je pro mnoho klientů důkaz, že myslíte na ně a nikoli jen na provize.

Mimochodem, jsem přesvědčen, že celý obchod by měl být postaven na tom, že nejdříve myslíte na lidi a jejich realitní potřeby a až poté na svou provizi. Bohužel spoustu makléřů klade provizi na první nebo dokonce jediné místo, a pak se diví, že se jim v obchodě a životě nedaří. Proto pomáhejte lidem uspokojovat jejich realitní potřeby a nepřestávejte se o ně starat ani po skončení realitních transakcí. Možná budete překvapeni, jaký velký pozitivní dopad to na vaše podnikání bude mít. To celé ani není obchodní strategie, ale spíš životní filozofie.

Každý hovor vám zabere 5 minut. Pokud jste dejme tomu zrealizovali 30 transakcí ročně máte práci na 2,5 hodiny. A někdy už rovnou po těch 2,5 hodinách získáte doporučení na další zakázky.

Chcete se stát realitním makléřem nebo se dozvědět o práci makléře více?

Kontaktujte nás

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek

Petr Podlešák

Autor článku: Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237

Příspěvky v blogu