V rámci RE/MAX Alfa můžu rozvíjet svoji osobní značku

V rámci RE/MAX Alfa můžu rozvíjet svoji osobní značku
Doba čtení: 4 minuty

David Majer je součástí týmu RE/MAX Alfa od roku 2017. Ve svém druhém roce ve firmě se stal nejúspěšnějším obchodníkem za celý kalendářní rok 2018. David se rozpovídal o důvodech odchodu z předcházející realitní kanceláře, aktivitách, které dělá a hodnotách, které zastává.

V roce 2018 jsi se stal makléřem roku RE/MAX Alfa, co je podle Tebe hlavním důvodem tohoto úspěchu?

Maximální nasazení a radost z toho, co dělám. Baví mě lidem pomáhat, radit a řešit problémy. Být pro ně tím, kdo jim ulehčí od starostí, vydělá peníze či nasměruje k vysněnému bydlení. Aby byla pomoc v realitách smysluplná, musí zahrnovat mnoho činností, znalostí a právě maximální nasazení.

Od začátku svého působení v realitní branži jsem se “nastavil“ tak, že kvalitní výsledky přicházejí jen s kvalitní prací. A ta pro mě znamená nejen poctivost a profesionalitu v přímé spolupráci s klientem, ale třeba i sdílení rad a postřehů na blogu nebo osobní marketing.

Jak dlouho působíš v realitní branži?

Od roku 2014.

Před několika lety jsi se rozhodl odejít z tvé bývalé realitní kanceláře, co byl hlavní důvod této změny?

Hlavním důvodem byl marketing, kdy jsem v minulé RK nemohl působit coby makléř jako osobní značka, ale musel jsem být schován pouze pod jménem realitky. Já se však chtěl prezentovat na internetu také jako David Majer a radit či pomáhat lidem online, psát blog a řešit jejich problémy. Taky jsem nechtěl klienty lákat na falešné marketingové sliby, jako je například prodej bez provize, jelikož to rozhodně není férová praktika a nechtěl jsem klientům lhát.

Dále jsem se chtěl posunout dál, a proto jsem si dal výzvu: začít zas jinde “od nuly“ a vypracovat se. Chtěl jsem čerpat nové zkušenosti, reagovat na nové podněty, rozvíjet se. Měl jsem dobré zázemí, ale mělo své limity, které mě v určitém ohledu svazovaly. Proto jsem tuto kapitolu uzavřel a začal se věnovat nové.

Jak bys popsal rozdíly a v čem vidíš největší přidanou hodnotu RE/MAX Alfa?

Líbí se mi „filozofie“ RE/MAXu, v systému spolupráce mezi makléři RE/MAXu. Pokud je v zájmu klienta spojit síly, jdeme do toho. I za tu cenu, že se pak dělíme o odměnu.

Jsem rád, že se RE/MAX vyhýbá marketingovým trikům, které využívají neznalosti laické veřejnosti, a vyznává poctivý přístup.

Zkrátka naplňuje smysl práce realitního makléře = majitelé nemovitostí (stávající i budoucí) si nás najímají, abychom hájili jejich zájmy. Pokud je třeba udělat 10 kroků v prodeji či koupi, uděláme jich 11, když se to ukáže jako přínosné. Nesnažíme se hledat zkratky, abychom mohli udělat kroků jen 7, protože klient to stejně nepozná.

Co se Ti na práci v realitách nejvíc líbí a existuje něco, co Ti na této práci vadí?

Líbí se mi, že svou prací zbavuji starostí. A že mi lidé důvěřují natolik, aby do mých rukou svěřili transakci se svým (často největším) majetkem. U mnohých majitelů jde opravdu o životní obchod. A já jsem ten, kdo se postará, že dopadne dobře. Koho by tohle netěšilo?

Na práci jako takové mi nevadí nic. Když už bych si měl nad něčím povzdechnout, tak je to pochopitelně pokulhávající reputace našeho oboru u široké veřejnosti. Částečně ji chápu, z větší části mě mrzí. Ano, každý makléř nemusí být profesionál, na druhé straně – kdo chce, tak se k tomu spolehlivému dostane. Najde si ho. Kolegů, kteří svou práci dělají perfektně, je mnohem víc než těch, co ji neberou vážně. Je to jako v jakékoliv jiné profesi.

Jaké jsou Tvoje cíle v realitách?

Nemám žádné konkrétní ve smyslu, že bych si řekl, kolik prodejů musím v dalším měsíci zprostředkovat. Soustředit se na kvantitu nebo jakékoliv číslem vyjádřené “pozlátko“, to je podle mě cesta do pekel.

Mám sice obrovské ambice, ale zároveň se držím pokory a střízlivého nadhledu. Takže se spíš soustředím na to, abych dál nabízel služby v dané úrovni kvality a abych z toho neslevil. A hledám způsoby, jak tu laťku zvedat. Takže postupně přidávám nové nástroje nebo rozšiřuji své služby či marketingové aktivity.

Co bys doporučil novým makléřům?

Aby si hned na začátku srovnali priority a vyhodili z předních příček položku „snadno vydělané peníze“. Jinak buď brzy vyhoří nebo se neuchytí. Eventuálně se uchytí, ale v kategorii průměrných či dokonce nekvalitních makléřů.

Reality jsou krásný obor, protože jsou o pomoci. Když na to budou myslet, vezmou to za své a budou se v tom cítit dobře, přirozeně se naladí na vlnu kvality. A s tou pak přichází očekávané výsledky, spokojenost u všech stran a úspěch.

Rozhovor s Davidem Majerem připravil Jan Zachystal, manažer společnosti

Příspěvky v blogu