Proč jsou poprodejní služby tak důležité?
Poprodejní služby hrají klíčovou roli v úspěchu realitních makléřů. Starejte se o své klienty i po prodeji nemovitosti a uvidíte, jak pozitivní vliv to na váš byznys bude mít.
Význam poprodejních služeb
Když pomáháte klientům i poté, co je obchod uzavřen, dostali jste zaplaceno a na obzoru není žádný další obchod, klienti si ještě více uvědomí, že vám na nich opravdu záleží.
Poprodejní služby zvyšují loajalitu klientů a přispívají k tomu, aby na vás lidé nezapomněli. Mnohem častěji pak vaše služby doporučí svým přátelům a známým.
Doporučení patří u kvalitních realitních makléřů k významným zdrojům zakázek. Více v článku Referenční (doporučitelský) marketing.
Poprodejní servis realitních makléřů
Poprodejní servis realitních makléřů může mít mnoho podob. Například:
- Po nějaké době po prodeji nemovitosti (ideálně tak po 2-3 měsících) se kupujících zeptejte, jak se jim v novém domově žije, zdali je všechno v pořádku a nepotřebují s něčím pomoct. Máte přece kontakty na spoustu řemeslníků, ne? A kupující třeba ocení doporučení na šikovného malíře pokojů, instalatéra atd. A šikovný malíř zase ocení, že jste ho doporučili, a pak vám i on rád někoho doporučí. O recipročním marketingu napíšu někdy příště.
- Kupujícím můžete připomenout povinnost podat daňové přiznání k dani z nemovitosti, ukázat, jak ho mohou sami snadno udělat přes portál Mojedane.cz. Nebo jim můžete doporučit účetní, která jim daňové přiznání k dani z nemovitých věcí zpracuje.
- Prodávajícím pro změnu poraďte, jak se odhlásit od daně z nemovitých věcí, či to pro ně rovnou udělejte.
- Připomeňte také klientům, do kdy mají daň z nemovitých věcí zaplatit.
- Můžete pro klienty organizovat klientská setkání či školení. Například je pozvěte na seminář o investování do nemovitostí, na grilovačku, na koncert, který sponzorujete atd. Iniciativám se meze nekladou.
- A také svým klientům nabídněte celoživotní realitní poradenství. Povzbuďte je, aby se vám oni i jejich přátelé neváhali ozvat, pokud budou mít jakýkoli realitní problém.
Když to budete dělat dobře, udržíte si zákazníky celý život a také vás budou doporučovat svým přátelům a známým. Pak se vám bude v realitách velmi dobře dařit.
Chcete se stát realitním makléřem nebo se dozvědět o práci makléře více?
Kontaktujte nás
Autor článku: Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237