Jak získávat zakázky na doporučení od makléřů z regionů?
Každý rok můžete získávat několik zakázek na doporučení od makléřů v regionech. Udržujte s makléři v regionech kontakt, vrátí se vám to na doporučeních.
Tím, že v RE/MAXu po celé ČR působí přes 1.200 makléřů, máte výhodu při získávání zakázek na doporučení oproti makléřům z malých lokálních kanceláří.
Jak doporučení zakázek funguje
Lidé se běžně stěhují do jiného města za rodinou či za prací. Nemovitosti také dědí napříč regiony. A tak se klidně může stát, že klient z vaší expertní oblasti zdědí nemovitost 150 km od vás. Nebo se přestěhuje z jednoho města na druhý konec republiky.
Běžně se pak klienti obrací na svého makléře s žádostí o radu. Jenže když se na vás obrátí váš klient, že zdědil byt 200 km od vás, zřejmě ho nebudete chtít prodávat a jezdit 200 km na prohlídky. Tedy pokud jste makléř, který si váží svého času a chce pracovat efektivně. Jezdit na prohlídky 200 km je totiž velmi neefektivní.
V takovém případě je nejlepší zakázku doporučit šikovnému makléři z jeho expertní oblasti. Příště vám třeba zase on doporučí svého klienta, který bude mít nemovitost ve vaší expertní oblasti.
Doporučování nemovitostí kolegům je přitom finančně výhodné pro oba spolupracující makléře.
Dělejte následujících 9 aktivit a nebudete mít o doporučení zakázek z regionů nouzi.
1. Jezděte na setkání makléřů v regionech
Makléři vám pravděpodobněji doporučují zakázku, když vás budou znát, budete jim sympatičtí a poznají, jak se chováte. Proto jezděte na setkání makléřů v regionech. Příležitostí je celá řada. Například každoroční Severočeský kongres, Valašský kongres, Československá RE/MAX konvence nebo Evropské RE/MAX Convention, které se konají v krásných městech Evropy.
I když základem těchto akcí je vzdělávání, nejsou jen o něm. Dalším důležitým důvodem je právě poznávání kolegů a výměna zkušeností. Proto na tyto akce jezděte, i když už máte dojem, že se na přednáškách a besedách nic nového nenaučíte.
Využijte tyto akce k tomu, že se podělíte se svými regionálními kolegy o své know-how. Budou vás za to mít rádi a odmění se vám tím, že vám budou doporučovat klienty, když nějaké budou mít.
Bavte se s kolegy z ostatních kanceláří. Neomezujte se jen na diskuze s kolegy z vlastní kanceláře. Jste-li začínajícími makléři, představte se kolegům a rozdávejte vizitky.