Jak vybrat realitní kancelář, ve které pracovat jako makléř?
Kvalitní kancelář vám může pomoct uspět rychleji a snadněji. V nekvalitní kanceláři vás může čekat makléřská smrt. Co byste při výběru kanceláře měli vědět?
1. Vzdělávání, mentoring
Bez kvalitního vzdělávání a dobrého mentora jsou vaše šance na úspěch nízké.
8 z 10 makléřů uspěje, někdy i více, pokud mají dobrou podporu ze strany realitní kanceláře. Pokud je ale podpora ze strany kanceláře špatná, tento poměr je obrácený. 8 z 10 makléřů neuspěje.
Zjistěte, jaké možnosti vzdělávání makléřů vám realitní kancelář nabízí.
Mluvte s mentorem nebo manažerem, který by vám měl na začátku pomáhat, a to ještě dříve, než podepíšete smlouvu o spolupráci. Možná je to fajn člověk, ale jeho styl práce vám nemusí vyhovovat, byť je sám úspěšný. Možná si s ním vůbec nesednete.
Našimi mentory se mohou stát pouze velmi úspěšní makléři, kteří mají schopnosti své zkušenosti předávat na ostatní.
Přečtěte si také: Jak se stát úspěšným realitním makléřem
2. Marketing makléře
Kvalitní marketing vám pomůže snadněji získat zakázky a osobní marketing vám pomůže vybudovat si svou osobní realitní značku. Kvalitní osobní značka patří k tomu nejcennějšímu, co v realitách můžete vybudovat.
Bez dobrého marketingu je začátek v realitách mnohem složitější.
Umožní vám kancelář, abyste mohli prezentovat sami sebe, nebo vám v osobním marketingu bude bránit?
Je to zvláštní, ale některé kanceláře opravdu osobní marketing makléřům zakazují. Nechtějí totiž, abyste jako realitní makléři byli příliš vidět.
Osobní marketing, pokud se dělá dobře, vám může přinést hodně zakázek. Zdali konkrétní realitní kancelář podporuje osobní marketing svých makléřů poznáte např. tak, že se podíváte na webové stránky kanceláře a uvidíte, kolik prostoru na nich makléři mají. Dívejte se, jak se makléři dané kanceláře propagují, jestli mají vlastní webové stránky, uvidíte je v dalších médiích atd.
Makléři v Alfě mají maximální prostor se v marketingu seberealizovat.
3. Podporující prostředí
Začátky v realitní branži nejsou snadné. Přátelské a motivující prostředí je pro úspěch začínajících makléřů velmi důležité.
Když jsem v realitách začínal, měl jsem obrovské štěstí, že v našem týmu byli produktivní makléři. První tři měsíce svého působení v realitách jsem neprodat žádnou nemovitost a měl jsem malé finanční rezervy. Bylo to frustrující. Dávno bych skončil, kdybych kolem sebe neměl úspěšné makléře a podporující prostředí. Tým mi dával sílu. Sledoval jsem, co dělají, jak pracují, jak telefonují. Naučil jsem se od nich, jak úspěšně nabírat nové zakázky, jak prodat nemovitost i jak na sobě pracovat. Říkal jsem si, že když oni prodávají, musím se to naučit i já.
Zjistěte, jakou podporu mají makléři v kanceláři, kam chcete nastoupit. Jak motivují makléře? Jak jim kancelář pomáhá? Je v kanceláři tvůrčí prostředí? Vyměňují si makléři zkušenosti nebo spolu soupeří? To všechno má vliv i na váš úspěch.
Představte si, že nastoupíte do kanceláře, kde není podporující prostředí, makléřům se moc nedaří a stěžují si, že se málo prodává. V takovém prostředí se ani vám dařit nebude a riziko, že skončíte, je vysoké.
V Alfě máme hodně úspěšných makléřů. Takové prostředí vás bude motivovat.
4. Odměňování makléřů
Dobré kanceláře si svých makléřů váží a nabízí jim také adekvátní podíl z provizí. Zjistěte, jaký podíl z provizí kancelář svým makléřům nabízí. Záleží samozřejmě na servisu a podpoře kanceláře, ale i přesto by to nemělo být méně než 50 % ze zrealizovaných obchodů. Kolik si vydělávají makléři v Alfě se dozvíte v článku Jaký je plat realitních makléřů.
Jak je to v Alfě
V Alfě soustavně pracujeme na vzdělávacím systému jako klíčovém pilíři prosperity. Osobní marketing našich makléřů v max. míře podporujeme. Usilujeme o to, aby v Alfě vládlo tvůrčí, pozitivní prostředí, kde si makléři vyměňují zkušenosti, pomáhají si a nevnímají se jako soupeři. Myslím, že se nám to daří. Máme minimální režijní náklady, abychom makléřům mohli nechat většinu z jejich provizí.
Chcete se stát realitním makléřem nebo se dozvědět o práci makléře více?
Kontaktujte nás
Autor článku: Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237