Obsahový marketing pro makléře. Jak na to?

Obsahový marketing pro makléře. Jak na to?
Doba čtení: 3 minuty

Pro získávání a udržení klientů je obsahový marketing čím dál více důležitější. Lidé předtím, než se rozhodnou pro prodej a nákup nemovitostí, často vyhledávají informace na internetu. A makléři, kteří lidem poskytují informačně zajímavý obsah, je tak mohou snadněji získat za klienty.

Proč je obsahový marketing tak důležitý?

1. Vzděláváte své klienty

Nejlepší klient je informovaný klient. Obsahový marketing umožňuje makléřům vzdělávat své klienty. To zahrnuje vytváření článků a videí na různá realitní témata.

Například můžete vytvářet průvodce týkající se procesu koupě nebo prodeje nemovitosti, poskytnout informace o právních a daňových aspektech realitních transakcí, o trhu s nemovitostmi a další realitní poradenství. Fantazii se meze nekladou.

2. Budujete si důvěru a autoritu

Kvalitní obsah pomáhá budovat vaši důvěru a autoritu. Klienti budou mít tendenci spoléhat se na makléře, kteří poskytují užitečné a spolehlivé informace.

3. Získáte více klientů

S obsahovým marketingem můžete oslovit více lidí. Lidé, kteří hledají informace online, mohou objevit váš obsah. A pokud je vy nebo váš obsah něčím zaujmou, mohou se snadněji stát vašimi klienty.

Jak začít s obsahovým marketingem?

1. Stanovte si cíle

Zjistěte, čeho chcete vytvářením obsahu dosáhnout. Chcete informovat veřejnost, udržovat povědomí o svých službách, či získat nové klienty? Ujasněte si to.

2. Identifikujte cílovou skupinu

Rozhodněte se, koho chcete oslovovat. Chcete oslovit prodávající nebo kupující? Na jakou věkovou kategorii klientů cílíte? Zamyslete se, pro koho vytváříte obsah. Jinak asi budete tvořit obsah zaměřený na seniory, kteří chtějí prodat větší byt a přestěhovat se do menšího. A jinak bude vypadat obsah cílený na rodiny s dětmi, kteří chtějí pro změnu prodat menší byt a koupit větší.

3. Vytvořte kvalitní obsah

Tvorba obsahu by měla být založena na potřebách vaší cílové skupiny. To může zahrnovat články o lokalitě, kde prodáváte nemovitosti, radách pro nákup a prodej nemovitosti, video prohlídky nemovitostí a mnoho dalšího.

4. Zvolte vhodné kanály

Rozhodněte se, které online platformy budete využívat pro šíření svého obsahu. To může zahrnovat blog (články), či vlog (videa) na vaší webové stránce, sociální média, jako je Facebook, Youtube, Instagram, či Tiktok, e-mail marketing a další.

5. Měřte a optimalizujte

Sledujte výkonnost vašeho obsahového marketingu. Pro analýzu návštěvnosti vašeho webu použijte Google Analytics, pro sledovanost Youtube videí používejte Youtube Studio. Pro pokročilé analýzy pak můžete využívat nástroje pro SEO analýzu a testování, jako je např. Collabim nebo u Youtube videí Tubebuddy. Naučte se používat i A/B testy. Ty vám pomohou vyhodnocovat úspěšnost celých stránek, nebo jen částí, jako jsou obrázky, názvy článků, ale také i reklam.

Závěr

Obsahový marketing je pro makléře důležitým nástrojem pro získávání klientů a budování dlouhodobých vztahů s klienty. Kvalitní obsah, který poskytuje užitečné informace a hodnotu, může vést k úspěšnému růstu vašeho makléřského byznysu. Nezapomeňte, že konzistence a dlouhodobý přístup jsou klíčové pro dosažení pozitivních výsledků ve světě nemovitostí.

Chcete se stát realitním makléřem v Alfě nebo se dozvědět o práci makléře více?

Kontaktujte nás

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek

Petr Podlešák

Autor článku: Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237

Příspěvky v blogu